Japonia a lansat primul autobuz care se conduce singur

George Boghean | 10 iulie 2016
Autobuz turistic din orașul Matsue, ... +
Autobuz turistic din orașul Matsue, Japonia -

O companie japoneză cunoscută în trecut pentru implicarea activă în piața jocurilor video și pentru colaborarea cu Nintendo, DeNa Co., lansează primul autobuz electric care se conduce singur, EZ10, ce va funcționa în parcul Toyosuna, aflat în districtul Makuhari al prefecturii Chiba, în apropierea unui complex comercial al Aeon Mall Co.

EZ10 este un autobuz electric fabricat de compania franceză EasyMile S.A, care se concentrează pe dezvoltarea mijloacelor de transport autonome. Hiroshi Nakajima, directorul general al afacerilor auto DeNa a declarat că „tratăm siguranța cu foarte multă seriozitate” și „din cauza faptului că ne facem griji că ar putea avea loc un accident grav, luăm măsuri de siguranță duble sau triple și pornim de acolo”. De asemenea, acesta a mărturisit că „nu sunt foarte multe firme care pot oferi vehicule autonome care pot fi folosite pentru servicii actuale”, explicând astfel de ce DeNa a ales colaborarea cu EasyMile.

În prezent, acest serviciu este disponibil numai în spații private, fiind interzis pe drumurile publice de către legislație, în contextul în care este dorită prevenirea oricărui posibil accident cauzat de testarea unor astfel de vehicule. Totuși, Hiroshi Nakajima și-a exprimat intenția de a extinde serviciul de transport robotizat în întregul complex comercial.

Autobuzul electric EZ10 are o lungime de 4 metri, poate transporta până la 12 persoane și poate atinge viteza maximă de 40 de kilometri pe oră. Funcționează cu ajutorul unor camere și senzori conectați la sistemul Global Positioning System (GPS) pentru a naviga, a evita obstacolele și a preveni accidentele.

Această inițiativă, a automatizării transportului, deja există în Japonia, motiv pentru care amintim faptul că Toyota Motors Corp. în parteneriat cu guvernul Japoniei desfășoară eforturi pentru a dezvolta mijloace de transport autonome. Autoritățile japoneze intenționează să pună la dispoziție servicii de transport autonom până în 2020, când Japonia va găzdui Jocurile Olimpice de vară, în Tokyo. Este apreciat că Olimpiada din 2020 va avea un impact foarte mare asupra imaginii Japoniei, așa cum s-a întâmplat la nici două decenii de la sfârșitul celui de-al Doilea Război Mondial, când  japonezii au uimit o lume întreagă prin progresul obținut, simbolul acestui nivel al dezvoltării fiind întruchipat de trenul de mare viteză, Shinkansen, pus la dispoziție chiar în anul 1964, când Japonia a găzduit pentru prima dată Jocurile Olimpice.

Autobuzul robotizat EZ10 simbolizează progresul pe care Japonia vrea să-l întreprindă în domeniul automatizării transportului, în viitor fiind posibilă extinderea acestei tehnologii către alte domenii. Pentru moment însă, inițiativa va fi disponibilă numai în spații private.

| 10 iulie 2016|Categories: Japonia, Societate|Tags: , , |0 Comentarii

Despre autor:

George Boghean este fost intern RISAP și absolvent al Facultății de Istorie din cadrul Universității din București. Domeniile sale de cercetare sunt istoria, politica internă și externă a Japoniei, precum și istoria relațiilor dintre Statele Unite ale Americii și Japonia.

Comenteaza